Jumaat, 23 Ogos 2013

Sabun Delima ( Pomegranate Soap )




Sabun Delima memiliki aroma buah delima yang wangi dan memiliki fungsi untuk mencerahkan kulit atau tubuh dengan anti-oksidan yang berfungsi untuk meremajakan kulit.

Produk HALAL 100% PURE HERBAL

MERAWAT, MELEMBUT & MENCERAHKAN KULIT ANDA SECARA SEMULAJADI

Khasiat buah Delima

• Asid folat dan antioksidan dlm buah delima memberi kesan semulajadi kerana dapat merangsang, menyahtoksid dan meningkatkan kecantikan kulit secara semulajadi.
• Kandungan gula buah delima bertindak sebagai bahan skrub untuk menyingkirkan sel-sel kulit mati. Hasilnya kulit akan segar dan muda selalu.
• Delima juga dapat menghilangkan jerawat dan parut jerawat.

Cara Penggunaan :
Gunakan minimum 2 kali sehari sebagai pencuci wajah dan lihatlah hasil yang mengagumkan dalam 1 ~ 2 minggu

HARGA :
1pc @ RM6 + pos RM6 = RM12
3pcs = RM25 (inc.pos)
6pcs = RM40 (inc.pos)
12pcs = RM60 (inc.pos)
*postage Malaysia only


KAJIAN TENTANG BUAH DELIMA

Buah delima mengandungi unsur nutrien seperti vitamin C, niasin tiamin, fosforus, roboflavin, dan kalsium serta sodium. Ianya terkenal sebagai buah yang paling tinggi antioksidannya mampu merangsang pengeluaran kolagen dan menyingkir kedutan.

Dewasa kini, pendedahan langsung kepada cahaya matahari, pencemaran alam seperti asap rokok, kenderaan, industri, serta kekurangan pengambilan air suam, tekanan kerja dan kurang tidur, menambahkan lagi proses penuaan, kedutan dan wajah yg kusam dan tidak bermaya.

Ekstrak buah-buahan dikatakan mampu mengembalikan kelembapan dan pencerahan kulit kerana kandungan nutrisi dan vitaminnya yang baik. Kehadiran antioksidan dapat mengurangkan kerosakan pada kulit dan melambatkan proses penuaan wajah. Kajian mendapati beberapa buah-buahan seperti delima mengandungi antioksidan yang tinggi yang mampu merangsang pengeluaran kolagen dan elastin bagi menyihatkan kulit, selain melindungi sel kulit.

Menurut pakar Penyelidik bidang farmasi Universiti Madrid, Dr Ana Castellano, buah delima terbukti sebagai bahan antioksidan terbaik untuk menjaga keseluruhan keperluan wanita untuk kekal anggun walaupun diusia lewat, selain buah tomato. Ia baik juga untuk membantu mencerahkan kulit. Sumber pencerah yang sedia ada didalam buah berupaya melambatkan pengeluaran melanin, faktor penuaan wanita berusia.

KEBAIKAN EKSTRAK DELIMA KEPADA KULIT WAJAH 
1) Sumber Delima terbukti mengandungi antioksidan paling tinggi malah lebih tinggi daripada teh dan antioksidan amat diperlukan bagi membantu pengeluaran kolagen dan menghapus kedutan.
2) Mampu mencerahkan kulit kerana kandungan nutrisi dan vitamin semulajadinya, selain melembap kulit. 
3) Menghalang pengeluaran melanin, faktor kulit mudah kedut, kusam, berjeragat.


Testimonial


Alhamdulillah one of my happy customer! TQ Nurazreen! ^_^

actually Kak Ayu sendiri pon suka sgt pakai Sabun Delima ni berbanding dgn sabun2 lain sebelum ni.. coz yg sabun ni bau lembut n bila pkai mmg amat2 selesa rasa licin jaa kulit ni siap pakai 1 badan lagik bkn kat muka sj hihi.

2 ulasan:

  1. Kenapa muka rasa pedih ya bila pakai?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ummi, kalau pedih maknanya kulit muka nipis tu.. ada pkai produk pemutih kulit ka ?

      Padam